- Általános
rendelkezések
A Szolgáltató adatai:
A
Szolgáltató neve:
|
Richterpark
Kft.
|
Székhelye
és postai címe:
|
2750
Nagykőrös, Szurdok dűlő 812.
|
Nyilvántartó
hatóság:
|
Budapest
Környéki Törvényszék, mint Cégbíróság
|
Cégjegyzékszáma:
|
Cg.
13-09-225488
|
Adószáma:
|
32206896-2-13
|
E-mail
címe:
|
jozsefrichter@hotmail.com
|
Honlapjának
címe:
|
www.magyarnemzeticirkusz.hu
|
Telefonos
ügyfélszolgálat:
|
+36
20 935 40 50
|
Ügyfélszolgálat
e-mail címe:
|
info@magyarnemzeticirkusz.hu
|
Panaszkezelés
helye és elérhetőségei:
|
1145
Budapest, Thököly út 111.
|
+36
20 935 40 50
|
jozsefrichter@hotmail.com
|
Munkanapokon
10.00 - 16.00 óra között
|
Tárhely
szolgáltató neve:
|
ELIN.hu
Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
|
Tárhely
szolgáltató címe:
|
9024
Győr, Déry T. u. 11.
|
- A Richterpark Kft. a Nemzetközi Cirkusz Bt.
megbízásából on-line internetes rendszert (a továbbiakban:
Rendszer) üzemeltet különböző kulturális, sport és egyéb eseményekre (a
továbbiakban: Rendezvény) szóló belépőjegyek és bérletek (a továbbiakban:
Belépőjegyek) megvásárlásának elősegítésére. A Szolgáltató a Vásárlók
részére a Rendszerében fellistázott Rendezvények Belépőjegyeinek
megvásárlását biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás).
- A jelen
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a
Szolgáltató valamint az internetes rendszerét használó személy (a
továbbiakban: Vásárló) között belépőjegyek megvásárlására vonatkozó
szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a
Vásárló között keletkező jogokat és kötelezettségeket.
Szolgáltató kifejezetten
rögzíti, hogy az ő szolgáltatása kizárólag a vele szerződéses jogviszonyban
álló szervezetek által szervezett és lebonyolított rendezvények részvételére
jogosító jegyek kényelmi, azaz elektronikus megvásárlását biztosító felület
üzemeltetése, a rendezvény megvalósítója nem a szolgáltató, hanem szerződéses
partnere, jelen esetben a Nemzetközi Cirkusz Bt.
- A SZERZŐDÉS TÁRGYA
A Szolgáltató által értékesítésre felkínált
jegyek és termékek, melyek tulajdonságai, jellemzői, valamint a vásárlás
feltételei a hozzájuk tartozó konkrét oldalon ismerhetők meg.
4.
SZERZŐDŐ FELEK AZONOSÍTÁSA
A Szolgáltató üzleti tevékenysége kizárólag a
www.magyarnemzeticirkusz.hu
oldalon a Nemzetközi Cirkusz Bt., valamint
egyéb Szolgáltatóval szerződésben álló kulturális, sport és egyéb intézmény
logójával és adataival jól felismerhetően azonosított internetes felületen
keresztül kiválasztott, az ott szereplő vásárlási feltételek szerint
bankkártyával vagy banki átutalással megvásárolt jegyekre, termékekre terjed
ki.
Vevő
a regisztrációs adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait (név; vásárlási
cím; e-mail cím; telefonszám), Eladó ezeknek megfelelően felel a teljesítésért
és a számla kiállításáért. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért
minden felelősség Vevőt terheli. Eladó a nyilvánvalóan hibás vagy hamis
regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén Vevő valódiságát jogosult
ellenőrizni.
A vevő által hibásan közölt adatok alapján kiállított számla
érvénytelenítése és a helyes adatokat tartalmazó – ismételten kiállított –
számla külön-eljárási díja 2500 Ft. Ezen összeg Vevő felé, a kijavításra
vonatkozó írásbeli kérelmét követően kiszámlázásra kerül, melynek kiegyenlítése
után áll Eladó módjában a korrigált adatokat tartalmazó számla kiállítása és
postázása Vevő felé. Kijavításra vonatkozó kérelmet Eladónak a kiállítás
dátumától számított három munkanapon belül van módja fogadni.
5.
VÉTELÁR, FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
A
jegyek mellett feltüntetett ár azok vételára, amely egyúttal tartalmazza az
általános forgalmi adót is. A vételár kiegyenlítése az alábbiak szerint
kizárólag banki átutalásos vagy bankkártyás fizetéssel, ez utóbbi esetén
Szolgáltató internetes oldaláról továbblépve a vele szerződésben álló bank
honlapján történhet. A banki fizetőoldalon felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Rendszerünk
automatikus visszaigazoló e-mailjének – mely tartalmazza a vonalkódot ill. a
vásárlási azonosítót – kiküldésével, illetve az egyes tranzakcióknak a honlap
megfelelő menüpontjában való megjelenítésével igazolja cégünk az adott vásárlás
sikerességét (sikertelenségét). Az automatikus visszaigazoló e-mailt a Vevő
által megadott e-mail címre küldjük. A hibás e-mail cím megadásából fakadó
minden kárért felelősség Vevőt terheli. A vevő által megadott vásárlási adatok
alapján a Szolgáltató jelzése alapján a Nemzetközi Cirkust Bt. elektronikus
számlát állít ki, melyet a vételár megfizetését követően haladéktalanul
eljuttat vevő részére az általa megadott e-mail címre.
6.
JEGYVÁSÁRLÁS ÉS FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL
A
jegy vételárának átutalással történő kiegyenlítését felek akkor tekintik
teljesítettnek, ha azzal a Vevő által megjelölt pénzforgalmi számla teljes
egészében megterhelésre kerül, és ezzel egyidejűleg erről eljáró bank
visszaigazolást küld a Szolgáltatónak. Amennyiben a tranzakció bármilyen okból
sikertelenül zárul, cégünk az eljáró bank válaszüzenetét a vásárló tudomására
hozza.
A
sikeres tranzakció után rendszerünk automatikus visszaigazoló e-mail
kiküldésével igazolja az adott vásárlás sikerességét. Az automatikus
visszaigazoló, a vásárlási azonosítót is tartalmazó e-mailt a Vevő által
megadott e-mail címre küldjük.
7.
A Belépőjegy megvásárlásán túlmenő szolgáltatás, vagyis a
Rendezvény tényleges lebonyolítása tekintetében a Vásárló a Rendezvény
szervezőjével, azaz a Nemzetközi Cirkusz Bt-vel (01-06-734244)
(a továbbiakban: Rendezvényszervező) kerül szolgáltatási jogviszonyba. A
Szolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt,
tevékenysége és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésében való
közreműködésre korlátozódik. A Szolgáltató és a Rendezvényszervező által
nyújtott szolgáltatások – és az értük való felelősség – tehát elkülönülnek. A
Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező
kötelezettsége. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt
Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók
szereplése, illetve előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy
elmaradása kapcsán. A Belépőjegy ennek megfelelően egy szerződés a
Rendezvényszervező és a Vásárló között, amelyben a Rendezvényszervező vállalja
a Rendezvény lebonyolítását a Vásárló pedig megfizeti a Belépőjegy
ellenértékét.
8.
A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amelyhez
engedély szükséges és ezáltal engedélyköteles.
9.
A weboldalon 16. életévét be nem töltött természetes személy nem
vásárolhat. A Vásárló a “Fizetés” vagy „Fizetési kötelezettséggel járó
megrendelés” gomb megnyomásával fogadja el a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés
feltételeit, egyben jelen ÁSZF rendelkezéseit. A szerződés létrejöttével a
Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket – így különösen
az ÁSZF II. pontjában foglalt tájékoztatást – megismerte és magára nézve
kötelezőnek elfogadta, továbbá a Szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges
adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben valamint az Adatkezelési Szabályzatban
meghatározott körben hozzájárult.
10.
A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek,
iktatásra nem kerül, így utólag nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az
elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató a
számvitelre és adózásra vonatkozó jogszabályokban meghatározott határideig
őriz.
11.
A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.
12.
A Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót és Vásárló kifejezetten
tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani.
Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Vásárlót a változások www.magyarnemzeticirkusz.hu
oldalon történő közzététele útján értesíti, a módosítás hatályba lépését
megelőzően legalább nyolc (8) nappal.
A
45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 11. §-a szerinti, a távollévők között kötött
szerződésekre vonatkozóan a szerződéskötést megelőző tájékoztatás:
A
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót az alábbi adatokról. Kérjük kedves
Vásárlóinkat, hogy a jegyvásárlás (vagy esetlegesen egyéb termék vásárlása)
előtt ezeket az adatokat tanulmányozzák át, és kizárólag ennek ismeretében
vásároljanak (a jogszabály szóhasználatával: “kössenek szerződést”)!
a) A
szolgáltatás, vagyis a Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatók a
Rendezvény adatlapján. Az adatlapon teljes körű tájékoztatás található az éppen
elérhető jegyekről és azok áráról, bruttó formában, amely tartalmazza az
esetenként fizetendő ÁFÁt, utalással a törvényes magyar fizetőeszközre, “Ft”
formátumban. A Szolgáltató nem árusít olyan termékeket, amelyekre az egységár
feltüntetését a jogszabályok megkövetelnék (többféle kiszerelésben kapható vagy
több darabos termékek). A Szolgáltató weblapján a Vásárló regisztráció nélkül
megtekinthet minden adatot, illetve vásárolhat is regisztráció nélkül.
b) A
szolgáltató neve az I. pontban található.
c) A
vállalkozás székhelye, postai címe, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus
levelezési címe az I. pontban található. Jegyértékesítés esetén a Szolgáltató a
Rendezvény szervezőjének nevében jár el. A Rendezvényszervező neve és postai
címe az esemény illetve rendezvény leírásánál megtalálható. A
Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai a Belépőjegy elülső oldalán
is szerepelnek.
d) A
Szolgáltató üzleti tevékenységének helye az I. pontban megjelölt Székhely. A
fogyasztó a panaszait a Szolgáltató I. pontban megjelölt bármely elérhetőségére
címezheti.
e) A
szerződés szerinti termékért illetve szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás
adóval megnövelt teljes összegét a vásárlási felület ún. “kosár” oldala
tartalmazza, megjelölve a bruttó jegyárakat és az esetleges kezelési, illetve
szállítási költséget. Az itt feltüntetett bruttó árakon felül a fogyasztónak
további költsége nem merülhet fel.
f) A
Szolgáltató határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz.
Az ellenszolgáltatás összege az adott vásárlásra vonatkozó valamennyi költséget
tartalmazza.
g) A
vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz (mobiltelefon, telefon,
internetkapcsolattal rendelkező számítógép, tablet stb.) internet-, mobil- vagy
más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a speciális fizetési mód (pl.
mobilfizetés) ellenértékeként a Vásárló egyéni előfizetői vagy más szerződése
alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató
maga azonban emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.
h) A
feltüntetett árak az ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét
tartalmazzák magyar forintban kifejezve, bruttó árak, az ÁFA összegét magukban
foglalják. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód.
Ha a Rendszer igénybevételéért a Vásárlónak kezelési költséget kell fizetnie,
akkor azt a vásárlás folyamata során a Rendszer pontosan feltünteti. A kezelési
költség a Szolgáltató szolgáltatásának díja, nem a bankkártya vagy más fizetési
mód használata miatt számított összeg, hanem ún.
kényelmi díj. Ez a kényelmi díj jelenti a
Rendezvényszervező és a Szolgáltató közötti anyagi elszámolás alapját, melyről
a Rendezvényszervező és aSzolgáltató külön szerződésben állapodnak meg. A
kiválasztott szállítási módok további költségekkel járhatnak, amelyet a
Rendszer pontosan feltüntet. Az ellenszolgáltatás teljes összege valamennyi
költséget tartalmazza. A Szolgáltató a megszokott bankkártyás fizetés mellett
több fizetési módot elfogad, amelyek részletes leírását a Szolgáltató Vásárlói
tájékoztatója, illetve a Gyakori kérdések tartalmazzák. A fizetés és az
elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba
gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására
nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás
teljesítése automatikus, a teljesítési határidő azonnali. A panaszkezelésre
vonatkozó szabályokat a jelen dokumentum XII. pontja tartalmazza.
i) A
fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának határidejéről és
egyéb feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum VII. pontja
tartalmazza.
j) A
termék vásárlása esetén a visszaküldés költségeiről szóló információkat a jelen
dokumentum VII. pontja tartalmazza.
k) A
Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az
elállási jogát illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre
szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. A
fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának további
feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum VII. pontja tartalmazza.
l) A
kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi
kötelezettségeket a jelen dokumentum VIII. pontja részletezi.
m)
A Szolgáltató minden munkanapon 10-től 16 óráig telefonos ügyfélszolgálatot
működtet, amely készséggel áll a Vásárlók rendelkezésére a +36-30-518-02-30
telefonszámon, illetve az jozsefrichter@hotmail.com e-mail címen.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, illetve melléklete
értelmében a Szolgáltató által értékesített termékkörre jótállási kötelezettség
nem vonatkozik.
- A
Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem
aláírója és annak nem vetette alá magát.
- A
Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés határozott időre jön létre,
időtartama Belépőjegy vásárlása esetén a Rendezvény időpontjáig, más
esetekben a termék átvételéig tart.
- A
szerződés határozatlan időtartamú szerződéssé nem alakul át.
- A
vásárlási folyamat során a Vásárlónak az ellenérték megfizetésén túlmenő
kötelezettségei nincsenek.
- Szolgáltató
részére letétet vagy egyéb pénzügyi biztosítékot a Vásárló nem nyújt.
- A
fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei
illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi
felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékes felügyelőségek listáját a
következőkép érheti el: http://www.nfh.hu/teruleti Az
illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye,
telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely
illetékes felügyelőségnél benyújtható.
- A
békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás
közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek
közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy
(fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése. E célból a
békéltető testület megkísérli a felek közötti egyezség létrehozását, ennek
eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és
iparkamarák mellett működő független testület. A Szolgáltató
székhelye szerint illetékes békéltető testület neve: Budapesti
Békéltető Testület, székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em.
310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
III. A Vásárló adatai
- A Szolgáltató
fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló megrendelését indokolt esetben
visszautasítsa, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása,
illetve a Rendszerrel, vagy a Belépőjegyekkel történő bármilyen visszaélés
esetén.
- A Vásárlót
teljes körű felelősség terheli a felhasználói fiókjához tartozó
felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő
mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló
vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát
adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb
módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév
és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a
Szolgáltató nem felel.
- A Vásárló
kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a
Rendszerben. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott
téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért. A
Szolgáltató a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a
teljesítésért és a számla kiállításáért. A Vásárlónak bármikor lehetősége
van adatait ellenőrizni és módosítani. A Szolgáltató jogosult törölni a
nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vásárló
valódiságát ellenőrizni.
- A
Szolgáltató a Vásárló adatait a személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. tv. 5 § (1) a) bekezdése
alapján az érintett önkéntes hozzájárulása, illetve az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
szabályai szerint kezeli. Az adatvédelemre vonatkozó részletes szabályokat
az Adatkezelési Szabályzat tartalmazza, amely elérhető a vásárlási felület
láblécében.
- A vásárlás
során az ún. Kosár oldalon a Vásárlónak lehetősége van a kosár tartalmát
módosítani, törölni, vagy újabb termékeket kiválasztani. Az ezt követő ún.
Fizetés oldalon adja meg a Vásárló a vásárláshoz szükséges adatait.
Amennyiben az adatok javítása szükséges, azt a Vásárló korlátlanul
megteheti, mindaddig, amíg nem kattintott a “Fizetés” vagy “Fizetési
kötelezettséggel járó megrendelés” gombra. Ezt követően a fizetés – a
választott fizetési módtól függően – a fizetési szolgáltató felületén
történik.
6.
Előzetes regisztráció során jelszó megadásával lehetővé válik,
hogy a Vásárlónak csak egyetlen alkalommal kell megadnia az adatait és nem
minden egyes vásárlás során. Az adatok ilyen célú felhasználását a Vásárló –
leiratkozással – bármikor megtilthatja.
7.
A szolgáltatás igénybevételével a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy
a Szolgáltató az adatokat továbbíthassa az adott rendezvény szervezőjének abból
a célból, hogy a rendezvény szervezője a rendezvény elmaradásáról, időpontjának
változásáról vagy a nézőt bármilyen szempontból érintő fontos körülményről
közvetlenül és azonnali módon is tájékoztatást adhasson, illetve a jegyek
visszaváltását vagy becserélését közvetlenül intézhesse.
8.
A személyes adatokat kezelésével, tárolásával kapcsolatban a
Szolgáltató az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható
legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló kivédhetetlen támadások által okozott
esetleges károkért azonban a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
- Az internetes jegyvásárlás menete
- A jegyvásárlás menetére vonatkozó
részletes szabályokat a www.magyarnemzeticirkusz.hu weboldal
“Jegyvásárlás folyamata” menüpont tartalmazza.
- A jogszabályok rendelkezéseinek
megfelelően a webáruházak kötelesek 48 órán belül visszaigazolni a Vásárló
megrendelését. Abban az esetben, ha a Vásárló Belépőjegyet vásárol a
Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres
megtörténte után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik, és a
Vásárló a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal kézhez
kapja. Így a 48 órán belüli megrendelés-visszaigazolás helyett a Vásárló
magát a Belépőjegyet is tartalmazó visszaigazoló e-mailt ( vagy más
elektronikus formátumú üzenetet) veszi kézhez.
- Amennyiben a
Vásárló a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt
belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően kapcsolati hiba. Fontos, hogy
ebben az esetben a Vásárló ne ismételje meg a tranzakciót, hanem
haladéktalanul lépjen kapcsolatba a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával (+36-30-518-02-30),
amely a problémát orvosolja. Ugyanakkor felhívjuk Vásárlóink figyelmét
arra, hogy ha 48 órán belül nem kapott visszaigazolást a megrendeléséről,
úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól, azaz a továbbiakban nem köti őt a
megrendelése és nem köteles azt átvenni, kifizetni.
- Vételár, fizetési és szállítási
feltételek
- A vételár kiegyenlítésére, a
fizetési módokra, a jegyek átvételére vonatkozó részletes szabályokat a
Szolgáltató Vásárlói Tájékoztatója tartalmazza.
- A banki fizetés során felmerülő
esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
- A vásárlást megerősítő automatikus
visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre
küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Vásárlót
terheli a felelősség.
- A Belépőjegyek árának meghatározása
az adott Rendezvényszervező hatáskörébe tartozik. A Szolgáltató fenntartja
magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát a
Rendezvényszervező utasításai alapján, illetve a járulékos költségek
mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett
vásárlásokra.
- A Belépőjegy kosárba helyezése nem
kötelezi a Vásárlót vásárlásra. Amennyiben a Vásárló mégsem kívánja
megvásárolni a kiválasztott Belépőjegyet, akkor azt a kosarából bármikor
kiveheti, vagy akár az egész kosár tartalmát is törölheti, illetve 20 perc
elteltével a kosáridő lejár.
- A Szolgáltatás
keretében fizetés nélküli foglalásra nincs lehetőség. A fizetés és az
elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba
gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket
kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A
szolgáltatás teljesítése automatikus.
A Rendezvényszervező döntésének megfelelően egyes rendezvényekre
a belépés lehetségessé válhat a megfelelő “okostelefonnal” rendelkező ügyfelek
számára a telefonjuk felmutatásával is.
7.
A vásárlás elektronikus bizonylatait a Rendezvényszervező saját
székhelyén, illetve a szerverek tárolására szolgáló szerverparkban (Zomsys
Kft., 2255 Szentlőrinckáta, Kossuth Lajos út 99.) őrzi meg. A Rendezvényszervező
a vásárlásról ún. e-számlát (elektronikus számlát) küld a Vásárlónak. Az
elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában
tartalmazza a számla adatokat. Az elektronikus számla csak elektronikus
formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata
eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Szolgáltató az e-számlát a
Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, e-számla szolgáltató
közbeiktatásával bocsátja ki. A Vásárló a vásárlási folyamat
megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-számlát.
- A saját nyomtatású jegyekre
(E-ticket) és mobil jegyekre vonatkozó speciális szabályok
- A saját nyomtatású jegyeket a
Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le a saját
vásárlói oldalán keresztül PDF formátumban és maga nyomtathatja ki. Az
E-ticket belépőjegyeket nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem
postai úton átvenni. A kinyomtatott E-ticket abban az esetben használható
fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.
- A saját nyomtatású
jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából,
többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség
kizárólag a vásárlót terheli. Az E-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles
kinyomtatva a Rendezvényre magával hozni. Vásárló tudomásul veszi, és
kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en található vonalkódot a
Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrzi és
azonnal érvényteleníti. A belépés az első érvényesítés alapján történik.
Így az az első jegy érvényes, amelyet a Rendezvényszervező
beléptető-rendszere a meghatározott adatokkal elfogadott. Minden további
belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától
a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet
felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket belépőjegyet
vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre
nem kötelezhető.
VII. Elállási és felmondási jog
- A vásárlás a “Fizetés” vagy
„Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása előtt
bármikor, következmények nélkül megszakítható. A Vásárló a 45/2014.
(II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát
illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló
Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. Ebben az
esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet
visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás
elmaradása esetének kivételével).
- Abban az esetben, ha a Vásárló
olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor
felhasználható múzeumi belépők stb.) illetve, ha a jegyen kívül olyan más
terméket (pl. könyv, kiadvány, merchandising termékek stb.) vásárolt,
amelyre vonatkoznak a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben szabályozott
fogyasztói elállási és felmondási jog szabályai, akkor ezek a jogok az
alábbi módon érvényesíthetők:
- c) Amennyiben a Vásárló nem jegyet,
hanem valamely árut vásárolt, vagy nem adott időpontra szóló jegyét
kinyomtatott formában futárszolgálat útján kapta meg, úgy azt legkésőbb az
elállás közlésétől számított tizennégy napon belül vissza kell küldenie a
Szolgáltató székhelyére (1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 57.). A
Vásárlót terheli az áru visszaküldésének költsége. A Vásárló felel a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
- d) Ha a Vásárló
jogszerűen eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon
belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget. A visszajáró összeget a Szolgáltató a Vásárló által
igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Termék
adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja a Vásárlónak járó összeget, amíg a fogyasztó a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte.
VIII. Kellékszavatosság, termékszavatosság
- A
kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztató a jelen
ÁSZF 2. melléklete.
A Szolgáltató Szolgáltatásának korlátai
- A Vásárló tudomásul veszi, hogy az
internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a
Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A
Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a
kapcsolódó honlap hibamentes és zavartalan működését, illetőleg hogy a
Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.
- A Szolgáltató jogosult a
Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb
biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes
egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés
nélkül.
- A
Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvényszervezőktől
beérkezett információkat eljuttassa az érdéklődőkhöz. Ugyanakkor a
Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás honlapján az egyes
Rendezvényekhez kapcsolódó olyan információkkal, tartalmakkal
kapcsolatban, amelyeket a Rendezvényszervező maga rögzített a rendszerben,
vagy a Rendezvényszervezőtől kapott információkat rögzítette a Szolgáltató
munkatársa.
- A Szolgáltató csak a neki felróható
szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A
felelősség mértéke nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.
- A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a
bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.
- A Szolgáltató
kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló, a Rendezvényszervező,
vagy harmadik személy szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy
mulasztása okozott.
- A Rendezvényre vonatkozó szabályok
- A Rendezvény a meghirdetettnek
megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A
Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai a Belépőjegy elülső
oldalán szerepelnek. Ennek megfelelően a Vásárló tudatában van annak, hogy
a Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt
Belépőjeggyel látogatott Rendezvény megtartása, illetve az azon fellépő
művészek, sportolók, stb. előadásának illetve részvételének minősége, a
rendezvény lebonyolítása, megtartása kapcsán. A Rendezvényen való
részvétel kapcsán jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Belépőjegyet
felmutató személy, illetve a Rendezvény szervezője között jön létre. Ezt a
jogviszonyt a Rendezvény illetve a Rendezvényszervező hivatalos honlapján
található szabályzatok határozzák meg. A Szolgáltató ezért nem lehet
részese a Rendezvényszervező és a Vásárló (illetve a jegy mindenkori birtokosa)
közötti esetleges jogvitának, amely a Rendezvény minőségének elégtelensége
vagy a rendezvény elmaradása miatt indul. A részvételi feltételek, a
Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendje
előadásonként és rendezvényenként jelentősen eltérhet. Ezeket a
szabályokat a rendezvényszervező jogosult megállapítani, így a Vásárló a
Rendezvényszervezőtől tud e szabályok felől érdeklődni.
- A Belépőjegy szabadon átruházható.
A Vásárló kijelenti, hogy a Belépőjegyet csak akkor adja át más
személynek, ha az új jegybirtokos a Szolgáltató ÁSZF-jét elfogadta.
- Amennyiben a Belépőjegyen más nem
kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen feltüntetett Rendezvényre
egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját,
egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására
nincs lehetőség.
- A Belépőjegyen feltüntetett kezdési
időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.
- A Belépőjegy fajtájától függően
digitális és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhat, amely védi a
Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató, a
Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági
szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a biztonsági jelek sérültek,
hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat
reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegy felmutatójától a
Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény
területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt
kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a
Szolgáltatóval szemben.
- Bizonyos Belépőjegyek csak bizonyos
felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre (gyermekjegy, nyugdíjas jegy,
szakmai jegy stb.) A jogosultság meglétét a Szolgáltató a vásárláskor nem
vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton keresztül
jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e a
speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható, amíg
a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja. Az ilyen
indokból történő kizárás esetén a jegy Vásárlója illetve a Belépőjegy
felmutatója kártérítésre nem jogosult.
- Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a
Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására
jogosítanak fel.
- A Rendezvényt mindenki csak a saját
felelősségére látogathatja. Bár a Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót
megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az
esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem
vállal. Bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt
a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható.
- A Rendezvényről kép- és
hangfelvétel készülhet, amelyen a rendezvény látogatói rögzítésre
kerülhetnek, a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat sem a
Szolgáltató, sem a Rendezvény szervezője, sem pedig a felvétel jogos
felhasználója felé semmilyen igényt.
- A részvételi feltételeket, a
Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény
házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek
utasításait megszegő Látogatót a Rendezvényszervező a Rendezvény
biztonságos lebonyolítása illetve a Rendezvényen tartózkodó Látogatók
zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen
indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató kártérítésre nem
kötelezhető.
- A Rendezvények többségében a
Rendezvényszervező fenntartja a jogot a fellépő művész személyében, a
szereposztásban, illetve a Rendezvényben történt kisebb vagy indokolt
változtatásra.
- Szabad téren megrendezett
Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van tartalék
rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma
meghirdetésre került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a
Rendezvényt az esőnapon tartja meg. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat
a www.magyarnemzeticirkusz.hu oldalon
keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Rendezvényszervezőtől az
erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog. A
szakmában kialakult általános szokások szerint az időjárás miatti
félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is
rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a
Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény
kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 %-nál kevesebbet
csúszik, vagy 25 %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A
Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az
esőnapra illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.
- A Szolgáltató minden tőle
elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény esetleges
meghiúsulása esetén a Vásárlót tájékoztassa és a jegyek visszaváltását
elősegítse. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény
elmaradása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét,
határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak megvalósulásáért a
Rendezvényszervező a felelős. A Rendezvényszervező haladéktalanul
közzéteszi www.magyarnemzeticirkusz.hu honlapon
a jegy-visszaváltásra vonatkozó adatokat, amint azokat hivatalos formában
megkapta a Szolgáltatótól. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől érkező, a
Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a Belépőjegyek
visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére nem
kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, de
maximum a meghirdetéstől számított harminc (30) napos jogvesztő határidőn
belül, az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása
mellett van lehetőség. A Belépőjegy árán felül, – amelyet a visszaváltást
végző köteles teljes értéken visszaváltani – sem a Rendezvényszervező, sem
a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség
megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a
Belépőjegyek visszaváltására nincs mód. A Rendezvény elmaradása esetén a
Belépőjegy megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának
visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes
szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e.
- Amennyiben háború,
lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz,
természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre
nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a
Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem
képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen
személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért,
amely ezen események következtében előállt.
- A honlapon megjelenő védjegyek és
szerzői jogok
- A Szolgáltatás honlapján megjelenő
védjegyek a Szolgáltató, illetve más jogtulajdonosok kizárólagos
tulajdonát képezik. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató, illetve a
jogtulajdonosok kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül
harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik,
és nem tehetik közzé.
- A honlapon elérhető információk és
más dokumentumok szerzői jogi védelem alatt állnak, az ezekhez fűződő
jogok a Szolgáltatót, illetve a jogtulajdonosokat illetik meg. A honlapon
elérhető információkat és egyéb anyagokat a Szolgáltató, illetve a
jogtulajdonosok kifejezett előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik
személyek a honlap céljától eltérően nem használhatják, nem másolhatják,
nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.
- A Vásárló által a
honlap használatával kapcsolatban közölt megjegyzéseken (pl. chat, blog),
észrevételeken, javaslatokon és ötleteken a Szolgáltató korlátlan és
kizárólagos felhasználási jogosultságot szerez, ez azonban nem jelenti
azt, hogy bármely bejegyzés, megjegyzés stb. a Szolgáltató véleményét
tükrözné. A Szolgáltató korlátozás nélkül jogosult a Felhasználó
észrevételeinek hasznosítására, felhasználására, átadására, közzétételére,
törlésére, nyilvánosságra hozatalára anélkül, hogy a Vásárló részére ezért
bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania.
XII.
A panaszkezelés módja
- A Szolgáltató székhelye, a
panaszügyintézés helye, az ügyfélszolgálatának levelezési címe,
elektronikus levelezési címe, internetes címe és telefonszáma az ÁSZF I. pontjában
található.
- A Vásárló a Szolgáltatónak az áru
forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban
vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a szóbeli panaszt
azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Ha a Vásárló
a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy
másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
Vásárlónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb
az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a
beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja,
és a Vásárlónak megküldi, elsősorban a Vásárló által megadott e-mail
címre. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A
panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság
vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az
illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető
testület levelezési címét.
- A Szolgáltató nem
folytat közszolgáltatási tevékenységet, így nem vonatkoznak rá az ilyen
tevékenységet folytató szolgáltatókra vonatkozó speciális törvényi
szabályok (speciális ügyfélszolgálat működtetése, meghosszabbított
ügyfélfogadási idő, előzetes időpont foglalás, folyamatos elérhetőség, öt
perces bejelentkezési idő, vásárlóvédelmi referens stb.).
XIII. Záró rendelkezések
- A Szolgáltató annak érdekében, hogy
azok az ügyfelei is megismerhessék a vásárlásukkal illetve a
Belépőjegyekkel kapcsolatos szabályokat, akiknek nincs alkalmuk a
Szolgáltató ÁSZF-jét on-line módon részletesen áttanulmányozni, a
Szolgáltató felkérte a vele szerződéses kapcsolatban álló jegyirodákat,
hogy a jelen ÁSZF-et, de legalább az ÁSZF 1. mellékletében szereplő
összefoglalót az irodában jól látható helyen, folyamatosan tegyék
elérhetővé mindazoknak a jegyvásárlóknak, akik a Szolgáltató Rendszeréből
vásárolnak.
- A Szolgáltató jogosult
alvállalkozókat, adatfeldolgozókat igénybe venni. Az alvállalkozókért úgy
felel, mintha a szolgáltatást maga nyújtotta volna.
- A jelen ÁSZF magyar nyelven
készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók.
- A jelen ÁSZF-ben
nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései megfelelően
irányadóak.
- melléklet
A Richterpark Kft. jegyirodai tájékoztatója a
jegyvásárlóknak
(Az egyes rendezvények szervezői eltérő
szabályokat állapíthatnak meg.)
Hatályos: 2023.10.24-től
- A Richterpark
Kft.. (a továbbiakban: Szolgáltató) számítógépes rendszerével különböző
kulturális, sport és egyéb eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló
Belépőjegyek megvásárlását biztosítja a Vásárlók számára.
- A
Belépőjegy megvásárlásán túlmenő szolgáltatás, vagyis a Rendezvény
tényleges lebonyolítása tekintetében a Vásárló a Rendezvény szervezőjével
(a továbbiakban: Rendezvényszervező) kerül jogviszonyba. A Szolgáltató a
Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt, tevékenysége
és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésére korlátozódik. A
Szolgáltató és a Rendezvényszervező által nyújtott szolgáltatások – és az
értük való felelősség – tehát elkülönülnek. A Rendezvény a meghirdetettnek
megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Szolgáltató
nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott
Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók szereplése, illetve
előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán.
- A
Rendezvényszervező neve és postai címe az esemény illetve rendezvény
leírásánál megtalálható. A Rendezvényszervező neve és más azonosítási
adatai a Belépőjegy elülső oldalán is szerepelnek.
- Amennyiben
az a Belépőjegyen más nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen
feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja
fel annak felmutatóját, egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült
Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.
- Bizonyos
Belépőjegyek csak bizonyos felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre
(gyermekjegy, nyugdíjas jegy, szakmai jegy stb.) A jogosultság meglétét a
Szolgáltató nem vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton
keresztül jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e
a speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható,
amíg a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja.
- Bizonyos
Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek
látogatására jogosítanak fel.
- A
Belépőjegy fajtájától függően digitális és analóg biztonsági megoldásokat
tartalmazhat, amely védi a Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a
Szolgáltató, a Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén
közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a
biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit
vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a
Belépőjegy felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják,
illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen
indoklással történt kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel
nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.
- A saját
nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából,
lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és
károkért felelősség kizárólag a Vásárlót terheli. Az E-ticket belépőjegyet
a Vásárló köteles kinyomtatva a Rendezvényre magával hozni. Vásárló
tudomásul veszi, és kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en
található vonalkódot a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén
elektronikusan ellenőrzi, és azonnal érvényteleníti. A belépés az első
érvényesítés alapján történik. Így az az első jegy érvényes, amelyet a
Rendezvényszervező beléptető-rendszere a meghatározott adatokkal
elfogadott. A következő ugyanazon adatokkal rendelkező jegyeket
automatikusan érvényteleníti az első. Minden további belépési kísérlet
érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés
megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató
személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket belépőjegyet vásárlóval.
- A
Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a
Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos
lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az esetlegesen felelőtlenül
viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Alkoholos
befolyásoltság, bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer
hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem
látogatható.
- A
Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény
látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan
nem támaszthat a Szolgáltató felé semmilyen igényt.
- A
részvételi feltételeket, a Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül
szolgáló intézmény házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb
rendvédelmi szervek utasításait megszegő Látogatót a Rendezvényszervező a
Rendezvény biztonságos lebonyolítása illetve a Rendezvényen tartózkodó
Látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja.
Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató illetve a
Rendezvényszervező kártérítésre nem kötelezhető.
- A
Rendezvényszervező általában fenntartja a jogot a fellépő művész
személyében, a szereposztásban, illetve a Rendezvényben történt kisebb
vagy indokolt változtatásra.
- Szabadtéren
megrendezett Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van
tartalék rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma
meghirdetésre került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a
Rendezvényt az esőnapon tartja meg. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat
a www.magyarnemzeticirkusz.hu oldalon
keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Rendezvényszervezőtől az
erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog.
- A
Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a
Rendezvény esetleges meghiúsulása esetén a Vásárlót tájékoztassa és a
jegyek visszaváltását elősegítse. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi,
hogy a Rendezvény elmaradása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát,
helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak
megvalósulásáért a Rendezvényszervező a felelős. A Szolgáltató
haladéktalanul közzéteszi www.magyarnemzeticirkusz.hu honlapon
a jegy-visszaváltásra vonatkozó adatokat, amint azokat hivatalos formában
megkapta a Rendezvényszervezőtől. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől
érkező, a Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a
Belépőjegyek visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére
nem kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, de
maximum a meghirdetéstől számított harminc (30) napos jogvesztő határidőn
belül, az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása
mellett van lehetőség. A Belépőjegy árán felül, – amelyet a visszaváltást
végző köteles teljes értéken visszaváltani – sem a Rendezvényszervező, sem
a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség
megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a Belépőjegyek
visszaváltására nincs mód.
2.
melléklet
A
kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztató
Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben a vásárló
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
A vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a
vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –
a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló
kellékszavatossági igényét?
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogai már nem érvényesíthetőek.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
Nemzetközi Cirkusz Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte
után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó
dolog (termék) hibája esetén a vásárló – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági
igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
A
termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági
igényét A vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a
vásárlónak kell bizonyítania.
A
gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető. A termékszavatossági igénynek eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényt a vásárló a gyártóval szemben
érvényesítheti.